NewsRing – Stiri Online

stiri online din Romania

Monitorul Preţurilor în supermarket, consultat de 1,9 milioane de vizitatori unici în prima zi, la lansare

„În ziua în care a fost lansată platforma Monitorul Preţurilor a avut circa 1,9 milioane de vizitatori unici, iar în a doua zi 360.000. Este normal ca în prima zi să se înregistreze un vârf , toată lumea fiind curioasă să vadă despre ce este vorba. În plus, lansarea platformei a fost bine mediatizată”, a declarat, pentru Mediafax, Ciprian Iosep, preşedinte şi CEO GS1, partenerul Consiliului Concurenţei în proiectul Monitorul Preţurilor, responsabil de partea tehnică (baza de date).

Acesta a precizat că, fiind un proiect pilot, făcut pro bono, a avut unele probleme în ceea ce priveşte afişarea hărţilor din dreptul magazinelor. „Acestea au fost afişate la primele 25.000 de hituri (zona unde se dau cele mai multe click-uri), ulterior însă nu s-au mai afişat, deoarece Google dă gratuit doar 25.000 de hituri pe zi. Fiindcă a fost gândit ca un proiect pilot, nu ne-am aşteptat ca site-ul să fie accesat de aproape două milioane de oameni într-o zi. Însă platforma a funcţionat”, arată Ciprian Iosep.

ANALIZĂ Monitorul Preţurilor în supermarket: Conţine prea puţine categorii de produse şi lipsesc fructele şi legumele proaspete

Platforma www.monitorulpreturilor.info a fost lansată joi, 24 noiembrie, proiectul fiind realizat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). A fost consultată şi Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii, dar şi ONG-urile care se ocupă de protecţia consumatorilor. Astfel, toţi cei interesaţi pot verifica online preţurile diferitelor produse, dar deocamdată numai în magazinele participante din Bucureşti.

La acest proiect au participat voluntar Asociaţia GS1, compania de cercetare Nielsen, precum şi principalii retaileri. Două companii, Mega Image şi Selgros, deşi participă la proiect, nu îşi fac publice preţurile pe această platformă. Lanţul Cora a refuzat să participe, în timp ce Auchan a anunţat că are o problemă de colectare a datelor.

Iniţiatorii acestui proiect au precizat că portalul destinat monitorizării preţurilor de vânzare a unor categorii de alimente de bază are drept scop final informarea consumatorului în privinţa evoluţiei preţurilor, dar şi sprijinirea reglării pieţei prin stimularea liberei concurenţe.

Monitorul Preţurilor pune la dispoziţie date despre coşul zilnic cu valoarea cea mai mică, valorile fiind calculate pentru două tipuri de coş zilnic şi magazinele care îl oferă, astfel: Coşul zilnic cu valoarea cea mai mică a produselor cele mai ieftine – este afişată valoarea cea mai mică a coşului şi locaţiile unde acesta se găseşte.

loading…

ROMANIATV.NET – Stiri – Social

Articole asemanatoare

Leave a Response