Totul despre dieta mediteraneana

Daca doriti sa mancati sanatos, urmand o dieta care a trecut testul timpului, va puteti orienta spre regimul mediteranean. Medicii spun ca este extrem de sanatoasa si scade riscul bolilor cardio-vasculare, al diabetului si al unor tipuri de cancere.

In plus, declinul cognitiv poate fi incetinit mult, datorita dietei mediteraneene. Nu in ultimul rand, dieta mediteraneeana e asociata cu fertilitate crescuta.

Ce este, mai exact, dieta mediteraneana

Acest tip de alimentatie pune accentul pe legume, fructe, fasole, linte, cereale integrale, nuci, seminte, ulei de masline, ierburi si condimente. De cateva ori pe saptamana se consuma lactate, peste si carne de pui, in timp ce carnea rosie si carnea procesata nu sunt asa frecvente. Dieteticienii spun ca un rol important il are si constientizarea starilor prin care trece organismul din punct de vedere metabolic, precum si starea psihica in care mancam. “Dieta mediteraneana inseamna mai mult decat hrana. E un stil de viata, care incurajeaza masa cu prietenii si cu familia si socializarea la masa” – a explicat Rahaf Al Bochi de la Academia de Nutritie si Dietetica din Chicago, Statele Unite.

Vezi si:  Echipamente noi în secțiile de neonatologie

Principalele alimente din dieta mediteraneana

-Uleiul extra virgin, de masline;

-nucile;

-iaurtul grecesc;

-cerealele integrale, de exemplu quinoa;

-verdeturi;

-vasole si mazare;

-vinete;

-somon;

-fructe de mare;

-carne de pui/curcan.

Ca alternativa la carne, se pot consuma 4 oua pe saptamana.

Mira

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *