In plin scandal privind azilele groazei, Comitetul ONU impotriva torturii critica Romania

Intr-un raport dat publicitatii astazi, Comitetul ONU impotriva torturii formuleaza o serie de ingrijorari la adresa Romaniei legate mai ales de centrele de batrani si de supraaglomeratia din penitenciare.

Micul capitol despre Romania incepe prin a lauda statul roman pentru evolutiile pozitive din tara, de exemplu pentru eforturile semnificative de a renova infrastructura penitenciarelor. Atrage insa atentia ca mai sunt destule de facut. “Comitetul ONU impotriva torturii isi exprima ingrijorarea in legatura cu faptul ca inchisorile continua sa fie supraaglomerate. De asemenea, sunt supraaglomeraate institutiile psihiatrice si centrele de ingrijire varstnici sau persoane speciale. Detinutii, pacientii si rezidentii traiesc in conditii precare” – arata documentul ONU

De asemenea, sunt mentionate informatiile ca la frontiera, migrantii sunt respinsi, iar autoritatilor romane li se cere sa investigheze aceste informatii si sa-i pedepseasca pe vinovati. In plus, Romaniei i se cere sa revizuiasca legislatia privind imigratia si sa se abtina de la practica plasarii familiilor cu copii si altor migranti vulnerabili, cum sunt victimele torturii, in asa-numita detentie de imigratie.

Vezi si:  Sindicatele din sanatate au obtinut cresteri de venit

Criticile ONU vin in plin scandal al azilelor groazei. In mai multe locuri din tara au fost gasite nereguli grave in centrele de varstnici si de ingrijire a persoanelor cu nevoi speciale.  Cel mai recent scandal, cel din judetul Mures, s-a soldat cu deschiderea unui dosar penal in rem. Directia Nationala Anticoruptie anunta ca dosarul deschis are ca obiect savarsirea de catre functionari publici a unor presupuse infractiuni de abuz in serviciu in legatura cu licentierea si supravegherea activitatii azilului din localitatea Bărdesti, judetul Mures.

MB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *