Oamenii își amintesc cinci parole

O persoană obişnuită are, teoretic, de reţinut până la o sută de parole, dar studiile au descoperit că oamenii îşi amintesc de obicei până la cinci parole şi îşi creează parole uşor de ghicit, după care le „reciclează” în diferite conturi online, arată un articol de specialitate, publicat recent pe blogul producătorului de securitate antivirus, Eset.

„În 2003, atunci când inginerul Bill Burr de la Institutul Naţional de Standarde şi Tehnologie (NIST) din SUA a sfătuit oamenii şi organizaţiile să-şi protejeze conturile prin folosirea de date de acces cu şiruri lungi, incluzând cifre şi caractere speciale şi să le schimbe în mod regulat, acesta a formulat ceea ce avea să devină în curând standardul de aur pentru securitatea parolelor la nivel mondial. 14 ani mai târziu, Burr a recunoscut că a ajuns să regrete declaraţiile sale din trecut, justificând că „indiferent ce sfaturi primesc, oamenii nu aleg parole bune, indiferent ce faci”, a declarat el pentru Wall Street Journal (…) În zilele noastre, o persoană obişnuită are în teorie de reţinut până la 100 de parole, numărul crescând rapid în ultima perioadă. Studiile au descoperit însă că oamenii îşi amintesc de obicei până la cinci parole, folosesc metode simpliste, creând parole uşor de ghicit şi apoi le reciclează în diferite conturi online. Unii pot înlocui literele cu numere şi caractere speciale (de exemplu, „parolă” se transformă în „P4??WĂrd”), dar aceasta rezultă totuşi într-o parolă uşor de spart”, explică specialistul Eset, Roman Cuprik.

Vezi si:  NASA și Pentagonul colaborează pentru călătoria spre Marte

Acesta subliniază faptul că, în acelaşi timp, giganţii tehnologici precum Microsoft şi Google încurajează pe toată lumea să renunţe la parole şi să folosească alte metode de autentificare mai sigure.

Expertul Eset susţine, însă, că în cazul în care afacerea mică sau mijlocie nu este încă pregătită să renunţe la conectarea prin parole, este nevoie de câteva sfaturi care se adresează atât companiei, cât şi angajaţilor.

Un prim punct se referă la compunerea unor parole foarte complexe. „Orice reguli de compunere extrem de complexe, cum ar fi solicitarea utilizatorilor să includă atât caractere majuscule, cât şi litere mici, cel puţin o cifră şi un caracter special, nu mai sunt obligatorii. Acest lucru se datorează faptului că astfel de reguli rareori încurajează utilizatorii să stabilească parole mai puternice, determinându-i, în schimb, să acţioneze previzibil şi să creeze parole care sunt, în realitate, atât slabe la atacuri automate, cât şi greu de reţinut”, notează sursa citată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *