Parlamentul European a lansat a doua etapă a campaniei electorale

A doua etapa se desfasoara sub sloganul „Foloseste-ti votul. Sau altii vor decide pentru tine” si subliniaza importanta democratiei.

Intre 6 si 9 iunie 2024, peste 370 de milioane de persoane din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene sunt chemate sa voteze la alegerile europene. Parlamentul European lanseaza a doua etapa a strategiei sale de comunicare. Obiectivul este sa le ofere cetatenilor europeni si mai multe informatii si sa-i incurajeze sa voteze.

Abordarea pe mai multe paliere include evenimente mass-media, comunicari online, implicarea unor parteneri publici si privati, initiative de mobilizare a comunitatilor si programe educationale special concepute pentru a rezona cu oamenii din intreaga Uniune Europeana.

Printre eforturile de comunicare se numara si videoclipul de patru minute „Foloseste-ti votul”, care contine marturii ale unor persoane varstnice din mai multe tari ale Uniunii. Ei le transmit generatiilor urmatoare povestile lor de viata despre democratie si insista ca acest drept democratic nu poate fi considerat un dat.

Vezi si:  Germania interzice steagurile Rusiei și Ucrainei la ceremonia de 8 mai

„Democratia la nivelul Uniunii Europene este mai importanta ca niciodata. Votul dumneavoastra va decide directia in care se va indrepta Europa in urmatorii cinci ani. El va decide in ce fel de Europa ne dorim sa traim.”, a declarat Roberta Metsola, Presedinta Parlamentului European.

O responsabilitate colectiva

Uniunea Europeana se confrunta cu provocari care evolueaza constant, iar alegerile din iunie 2024 se apropie cu pasi repezi. In acest context, Parlamentul European isi reafirma angajamentul de a sprijini dialogul, unitatea si cetatenia activa. Sloganul „Foloseste-ti votul. Sau altii vor decide pentru tine” ne reaminteste ca democratia este o mostenire pretioasa, care trebuie sustinuta si aparata de noi toti.

„Democratia este o responsabilitate colectiva, nu fata de o idee politica sau de o cauza specifica, ci fata de noi toti”, a declarat purtatorul de cuvant al Parlamentului European Jaume Duch. „In democratia noastra europeana, suntem mai uniti decat am putea crede, dincolo de natiuni, sensibilitati politice si generatii. Traim vremuri polarizate si e usor sa uitam asta. Campania noastra este conceputa pentru a ne reaminti ceea ce ne uneste.”

Vezi si:  Primul avion AWACS a ajuns în România

Videoclipul central al campaniei exploreaza istoria eterogena a numeroaselor tari europene care au suferit de pe urma unor conflicte armate sau a limitarii libertatilor individuale. El vorbeste si despre fragilitatea democratiei atunci cand nu este sustinuta activ.

Interesul pentru alegerile europene este in crestere

In 2019, peste jumatate dintre alegatorii eligibili din Europa s-au prezentat la urne (50,6 %). 51,2% dintre cetatenii romani au votat la alegerile europene din 2019.

Sondajul de opinie Eurobarometru din primavara lui 2024, la care au raspuns peste 26 000 de cetateni din toate tarile Uniunii, arata ca peste 60 % dintre europeni sunt interesati de alegerile europene din 6-9 iunie, cu 11 puncte procentuale mai mult decat in primavara anului 2019 (sondaj realizat cu trei luni inainte de alegerile europene anterioare). In plus, 71 % dintre respondenti declara ca probabil vor vota, o cifra cu 10 puncte procentuale mai mare decat in sondajul anterior. 74% dintre cetatenii romani spun ca probabil vor vota la urmatoarele alegeri europene, cu 19 puncte procentuale mai mult decat inainte de alegerile europene din 2019, cand 55% dintre romani spuneau ca este probabil sa voteze.

Vezi si:  A venit iarna: mobilizare in toata tara

MB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *