Acţiunile companiei franceze Louis Vuitton Moet Hennesy (LVMH) au urcat marţi la Bursa de la Paris, atingând un nivel record, astfel încât capitalizarea sa bursieră a depăşit pentru prima dată 400 miliarde de euro, consolidând poziţia sa de cea mai valoroasă companie europeană, potrivit agenției Reuters.
Lider mondial al sectorului de lux, grupul LVMH este condus de francezul Bernard Arnault, unul din cei mai bogaţi oameni din lume.
Ca şi alte grupuri de lux cu o expunere semnificativă la China, LVMH a beneficiat anul acesta de redeschiderea celei de-a doua economii mondiale. Totuşi, unii analişti spun că noi creşteri ale preţului acţiunilor vor fi mai dificil de realizat. Aprecierea dolarului în raport cu moneda euro este binevenită pentru industria de lux, care produce în principal în Europa (în euro), mai ales în Franţa şi Italia, dar îşi vinde produsele peste tot în lume (în dolari).
Marţi, acţiunile au urcat cu 0,4%, la nivelul record de 795,7 euro, iar capitalizarea bursieră a LVMH a depăşit uşor 400 miliarde de euro, conform calculelor Reuters pe baza datelor Refintiv. Ulterior, titlurile au înregistrat un declin de 0,5%.
Luna aceasta, şeful LVMH, Bernard Arnault, a schimbat echipa de conducere, sporind controlul familiei sale, prin numirea fiicei sale Delphine la conducerea Christian Dior, şi numind un nou director la Louis Vuitton.
Bernard Arnault, în vârstă de 73 de ani, preşedinte şi director general LVMH, nu a numit în mod public un succesor pentru a conduce cel mai mare grup de lux din lume, construit prin achiziţii, începând cu Christian Dior SE.
Observând cum LVMH a reușit să devină cea mai valoroasă companie europeană, este clar că viziunea strategică și adaptabilitatea sunt cheile succesului în lumea afacerilor. Bernard Arnault, prin inițiativele sale îndrăznețe, nu doar că a consolidat poziția dominanță a LVMH pe piața de lux, dar a și demonstrat cât de importantă este capacitatea de a recunoaște și exploata momentele favorabile, precum redeschiderea economiei chineze și fluctuațiile valutare. Cu toate acestea, trebuie să ne amintim că menținerea succesului necesită nu doar inovație constantă, ci și o succesiune clară și bine pregătită, un aspect pe care Arnault ar putea să-l adreseze mai explicit în viitor. În viața de zi cu zi, această poveste subliniază valoarea adaptabilității și a strategiei pe termen lung, cât și importanța pregătirii următoarei generații pentru a prelua frâiele succesului.