Cumparaturi in sistem hibrid, o tendinta in crestere

Dupa munca in sistem hibrid – partial la birou, partial de acasa – se dezvolta si fenomenul cumparaturilor in sistem hibrid. Tot mai multi oameni prefera sa-si comande online inclusiv produse de baza.

Pandemia COVID-19 a provocat schimbari uriase la nivel de societate. Nu doar ca marea majoritate a angajatilor au lucrat de acasa, dar s-a schimbat si modul in care facem cumparaturi. De teama virusului, oamenii au recurs la comenzi online inclusiv pentru carne, fructe, legume, lapte si alte produse de baze. Pandemia a trecut, insa tendinta de a comanda online, chiar si produse de baza, a ramas. Acum asistam la un sistem hibrid de cumparaturi, in lumea occidentala. Studiile arata ca in jur de 30 la suta dintre cumparaturi (e vorba de produse alimentare si produse de stricta necesitate) se fac acum online. Asadar, mergem in supermarketuri mai rar ca inainte si preferam ca din confortul casei sa comandam pe internet. In Statele Unite, procentul e chiar mai mare, in jur de 39 la suta. De retinut ca inaintea pandemiei sub 2 la suta dintre consumatori comandau online fructe, legume sau alte alimente. Studiile arata ca e in continua crestere achizitionarea online a produselor de baza si ca proportia din actualul sistem hibrid se va inversa, treptat, si vom ajunge sa cumparam aproape totul online. Segmentul milenialilor cumpara alimente aproape numai de pe internet.

Vezi si:  Paris, cea mai puternica destinatie urbana din lume

Cei cu venituri mari cumpara mai des de pe internet

Potrivit statisticilor, persoanele cu venituri medii spre mari prefera achizitiile online, inclusiv la capitolul alimente. In timp ce persoanele cu venituri mici, prefera vizita fizica in magazin.

MB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *