Brandurile de buget mediu din lumea modei sunt in criza

La nivel european, lanturile de magazine de buget mediu sufera din cauza actualei crize si a problemelor structurale. Unele companii rezista pentru ca au trecut la practici sustenabile.

Inflatia si efectele razboiului din Ucraina afecteaza industria modei, la nivel global. Firmele europene par a suferi cel mai mult. In privinta marcilor de lux, cum ar fi Chanel si Louis Vuitton, acestea continua sa aiba profituri substantiale.

Nume cunoscute, cum ar fi Andre (incaltaminte) si Camaieu si Kookai – articole vestimentare – sunt deja in insolventa. „Compania noastra avea, candva, mare succes. Aveam 300 de retaileri sin 10 tari” – a declarat Jennifer Cohen Solal, director de marketing la Kookai, citata de DW.

In Franta, de exemplu, site-urile care vand haine la mana a doua pun si ele presiune pe sectorul confectiilor de gata din magazinele medii.

Expertii spun ca aceasta criza cu care se confrunta sectorul confectiilor de serie a inceput inca de la debutul pandemiei. Carantina si inchiderea magazinelor i-a facut pe clienti sa nu mai fie asa amatori de a merge la cumparaturi. A urmat scumpirea utilitatilor, cu facturi imense la energie, care au facut fabricantii si retailerii sa creasca preturile. In aceste conditii de inflatie si scumpiri ale cosului zilnic, europenii sunt tot mai reticenti cand vine vorba de a-si achizitiona haine noi sau accesorii.

Vezi si:  Google da afara 12.000 de oameni

Totusi, multe companii de buget mediu reusesc sa reziste pe piata datorita unor abordari novatoare si prin practici sustenabile: au crescut oferta de produse online si primesc haine la reciclat, dand in schimb cupoane care pot fi cumulate.

MB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *