Bicicleta traditionala si-a pierdut șarmul ?

Confederatia Europeana  a Industriei Bicicletelor a anunat ca vanzarile de biciclete au incetinit puternic in Europa in anul 2022, dupa o crestere semnificativa in plina pandemie. Pe de alta parte, se vand tot mai multe biciclete electrice.

Un numar de 14,7 milioane de biciclete fara sisteme cu asistenta electrica au fost vandute in 2022 in Uniunea Europeana si Marea Britanie, ceea ce inseamna o scadere de 9 procente, comparativ cu 2021. Insa vanzarile de biciclete electrice au atins o cifra record de 5,5 milioane de unitati (crestere de 8,6 la suta, comparativ cu 2021), stimulate de pietele din Germania, Franta si Tarile de Jos. In consecinta, una din patru biciclete vandute in Europa este electrica.

Faptul ca bicicletele electrice sunt mai scumpe decat cele traditionale a facut ca cifra de afaceri totala a sectorului sa creasca, in pofida faptului ca vanzarile de biciclete traditionale au incetinit. Potrivit Confederatiei Europene  a Industriei Bicicletelor, cifra de afaceri totala generata de vanzarile de biciclete in Europa a ajuns la 21,2 miliarde de euro in 2022 (crestere de 7,4 la suta in ritm anual).

“Industria europeana a dat dovada de o rezistenta remarcabila in 2022, in pofida unui recul important al vanzarilor de biciclete traditionale si a problemelor de logistica care continua de la inceputul pandemiei. Viitorul e totusi promitator. Suntem incurajati de accentul pus pe durabilitate precum si pe continuare productiei europene” – a declarat presedintele Confederatiei, Erhard Buchel.

Numarul de biciclete traditionale produse in Europa a scazut usor, pana la 15,3 milioane de biciclete (minus 5,3 la suta in ritm anual), insa numarul de biciclete electrice produse a crescut puternic, pana la 5,4 milioane de unitati – crestere de 19 procente, comparativ cu 2021.

Citeste si:  Speranta si prosperitate: pe scurt, anul Iepurelui de Apa

MB

Observând tendințele actuale din sectorul bicicletelor, este evident că bicicleta tradițională nu și-a pierdut complet farmecul, ci mai degrabă a suferit o transformare în fața noilor preferințe tehnologice. Bicicletele electrice oferă un avantaj clar în ceea ce privește comoditatea și economia timpului, atrăgând astfel un public larg, mai ales în piețe cheie precum Germania și Franța. Cu toate acestea, cred că bicicleta tradițională va continua să joace un rol important datorită accesibilității și valorilor durabile pe care le promovează. Pentru cei care apreciază simplitatea și impactul minim asupra mediului, alegerea unei biciclete tradiționale rămâne relevantă și poate reprezenta o alegere conștientă în fața problemelor actuale de sustenabilitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *