H&M, vanzari sub asteptari, in timp ce Zara merge mai bine

Retailerul suedez de imbracaminte Hennes & Mauritz AB – H&M- a raportat o crestere a vanzarilor sub asteptari in al doilea trimestru al anului 2023.

De vina e vremea friguroasa. Primavara capricioasa, cu temperaturi mult sub media normala, a dus la diminuarea cererii pe pietele importante.

In perioada aprilie-iunie 2023, vanzarile nete ale H&M au crescut cu 6 la suta pana la 57,62 miliarde de coroane, adica 5,36 miliarde de dolari, sub estimarile analistilor care mizau pe o crestere de 7 procente.

„Vanzarile din trimestrul al doilea au fost afectate de conditiile meteo nefavorabile, comparativ cu perioada similara a anului trecut, pe mai multe mari piete ale grupului” – precizeaza conducereaH&M,  intr-un comunicat de presa.

Cresterea modesta a vanzarilor risca sa agraveze o acumulare a stocurilor care afecteaza H&M de mai mult de sase ani, si pune sub semnul intrebarii obiectivul directorului general, Helena Helmersson, de a dubla vanzarile pana in 2030.

Rivalul Zara, mai putin afectat

Comparativ, Zara, rivalul H&M, a fost mai putin afectat de evolutiile meteo nefavorabile. Grupul spaniol a raportat o crestere a vanzarilor de 13 la suta in intervalul februarie-aprilie, precum si un avans de 16 procente in luna mai.

Vezi si:  AggregateEU lanseaza prima licitatie pe termen mediu pentru a asigura o aprovizionare cu energie stabila si previzibila

H&M e mai prezenta pe pietele din nordul Europei, zona unde a fost mai frig ca de obicei pentru lunile de primavara. In timp ce Zara (proprietar Inditex) este mai prezenta acasa, in Spania, unde e cald, precum si pe alte piete din sudul Europei.

Analistii spun ca incalzirea vremii, precum si venirea turistilor in numar mare in unele tari europene – asa cum se estimeaza –  vor ajuta H&M in perioada urmatoare.

MB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *