Transportul a fost descoperit in Franta, intr-o duba care venea din Spania. Masina era inmatriculata in Romania.
Vameșii din Clermont-Ferrand, Franta, au depistat transportul pe autostrada A75, in departamentul Puy-de-Dome. Alain Damase, seful diviziei vamale din Clermont-Ferrand, explica: „Echipele brigazii de supraveghere vamala din Clermont-Ferrand au efectuat controale pe A75, pe directia Sud-Nord. In timp ce se aflau in zona de serviciu Authezat, au decis sa controleze o furgoneta care iesea din zona de serviciu. Furgoneta era inmatriculata in Romania si era condusa de un sofer in varsta de 34 de ani. Acesta a prezentat documente de transport incomplete.”
Ofiterii au decis sa continue inspectia si sa verifice incarcatura. Au descoperit doi paleti inveliti folie neagra, manevra la care recurg de regula cei care transporta marfuri frauduloase ascunse. Ofiterii au desfacut folia, iar in interiorul cutiilor, au descoperit pliculete termosigilate de iarba de canabis, in total 90 de pliculete, insumand 107 kg de canabis.
Romanul a fost eliberat
Soferul, cetatean roman, a fost predat Directiei teritoriale a politiei judiciare. El a fost apoi adus in fata instantei de judecata, insa eliberat, deoarece procurorul a considerat ca nu existau suficiente probe pentru a dovedi ca avea cunostinta de transportul de marfuri frauduloase.
MB
Evenimentele descrise subliniază complexitatea traficului ilegal de droguri și provocările întâmpinate de autorități în aducerea celor vinovați în fața justiției. Rezultatul acestui caz ne arată că, deși controlul vamal eficient este un pas crucial în combaterea traficului de substanțe interzise, procesul de investigare și dovedire a implicării intenționate a indivizilor poate fi dificil. Eliberarea șoferului român, din lipsa probelor solide, ridică întrebări despre responsabilitatea individuală versus complicitatea involuntară în asemenea activități. Pentru a preveni astfel de situații, este esențial ca persoanele implicate în transporturi internaționale să fie vigilente și să se asigure că atât documentația, cât și cunoștințele lor privind încărcătura sunt întotdeauna complete și corecte.