„Barbie”- un succes de marketing, posibil (si) din cauza unui public cu pretentii tot mai mici

Pelicula, criticata deopotriva de o parte din marele public si de comentatori din lumea filmului, a ajuns la vanzari de bilete de 1 miliard de dolari.

Filmul, produs de Warner Bros. Pictures, e in cinematografe din 21 iulie si a ajuns deja la incasari de un miliard de dolari, din care 459 de milioane in SUA si Canada, si alte circa 572 de milioane de dolari din incasari din restul lumii.

Scenarista si regizoarea Greta Gerwig, nominalizata la Oscar, este prima femeie din industria cinematografului care depaseste pragul de un miliard de dolari ca unic regizor al unei productii.

Avandu-i pe Margot Robbie si Ryan Gosling, in rolurile principale –  Barbie si Ken – filmul prezinta aventurile celebrelor papusi create de compania Mattel in lumea reala.

Un film cu rol propagandistic si de manipulare ?

Presa mare – de la CNN, BBC si multe ziare occidentale – au ridicat in slavi acest film si au scris obsesiv despre cat de bun e. Multi comentatori independenti insa considera ca Barbie e un film care “vrea sa puna ochelari roz publicului” pentru a ignora adevaratele probleme ale realitatii. Iar asa-zisa presa centrala nu s-a dat in laturi de la a face acest joc si a elogia exagerat un film usor, care, in alte vremuri, nu ar fi ajuns in centrul atentiei.

Vezi si:  Cartea printului Harry: incoerenta si plina de neadevaruri

“Sound of Freedom”, filmul despre care se vorbeste mult, dar se scrie putin

Pe de alta parte, presa asa-zis centrala a ignorat complet sau a scris de rau despre filmul “Sound of Freedom”, considerat de multi unul dintre cele mai bune din ultimii ani, atat prin interpretare – din distributie face parte Jim Caviezel (rolul Isus, in “Patimile lui Hristos”) – cat si prin tema. “Sound of Freedom” abordeaza uriasa si atat de neglijata tema a traficul de copii si a caracatitei care controleaza acest trafic, si care duce pana la cele mai inalte esaloane ale puterii. Insa efectul manipulator pe care conteaza marile posturi TV si institutii de presa, deningrand filmul, este exact invers: Sound of Freedom are deja audiente uriase, desi cinematografele au avut rezerve in a-l difuza, iar incasarile sunt gigantice, comparativ cu bugetul destul de modest cu care s-a facut filmul.

MB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *