ANPC a controlat apa naturală și băuturile răcoritoare, în toată țara

În plină perioadă caniculară, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfasurat o campanie de verificare, la nivel național, a modului de comercializare și etichetare a apelor naturale și a băuturilor răcoritoare, inclusiv  respectarea temperaturii de depozitare a acestora.

Astfel, au fost derulate, în doar două zile, 180 de acțiuni de control și, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat, până în acest moment, următoarele sancțiuni:

–              amenzi contravenționale, în valoare totală de peste 770.000 lei

–              11 avertismente

–              oprirea definitivă de la comercializare a circa 165.000 litri de apă naturală și băuturi răcoritoare neconforme.

” Operatorii economici trebuie să înțeleagă importanța depozitării în condiții optime a apei și băuturilor răcoritoare și respectarea indicațiilor date de producător în acest sens, pentru a nu pune în pericol sănătatea sau viața consumatorilor”- a declarat Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

Principalele abateri de la legislația în vigoare în domeniu sunt:

–              nereguli privind modul de comercializare și etichetare al produselor

–              nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor (depozitare sub acțiunea directă a razelor de soare)

Vezi si:  Pactul pentru lectura : ofensiva impotriva analfabetismului functional

–              comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită

–              comercializarea unor produse cu modificări organoleptice

–              depozitarea produselor direct pe paviment

–              comercializarea unor produse cu amabalajul deteriorat

–              neconcordanțe între prețul produselor afișat la raft și cel perceput la casa de marcat

–              conditii necorespunzătoare de depozitare: rafturi neigienizate, produse acoperite de un strat de praf, pânze de păianjen, ambalaje nedebarasate, paleți cu vopsea scorojită

–              comercializarea unor produse fără traducere în limba română

–              lipsa afișării prețului de comercializare sau afișarea în mod ilizibil.

Mirabela

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *