NewsRing – Stiri Online

stiri online din Romania

Haosul provocat de primii fulgi de nea nu poate fi oprit nici cu 1,7 miliarde lei. Compania națională de drumuri nu a fost capabilă să țină șoselele curate

Sumele uriaşe cheltuite de Compania Națională de Admi­nistrare a Infra­struc­turii Rutiere nu au putut ţine drumurile curate la prima ninosoare a anului.

Primul a cedat DN 17, care leagă Ardealul de nordul Moldovei, pe care a fost impusă o restriciţie de cir­culaţie pentru camioanele de mare tonaj, ulterior ridicată. Circulaţia a fost închisă pe sectoarele de la limita județului Bistrița-Năsăud și Poiana Stampei şi între localitățile Iacobeni și Pojorâta.

Această porţiune de drum naţional ţine de DRDP Cluj, care a scos la licitaţie deszăpezirea ­pentru zece sectoare de drum. Bucata de drum afectată de ninsori este aferentă Secţiei de Drumuri Naţionale Bistriţa, care în­cheiat un contract de desăpezire pentru doi ani cu compania SC Dacia ­Asphalt, în valoare de 24 milioane de lei (cu două milioane mai puţin decât era estimat). Până la data de 31 decembrie 2016, cheltuielile cu deszăpezirea au fost estimate la suma de 1,36 milioane lei.

Abonament la zăpadă

Autorităţile au anunţat că pe DN 7A, Voineasa-Obârşia Lotrului, circulaţia rutieră a fost închisă. Motivele sunt atât ninsoarea căzută, dar şi lipsa unui contract de deszăpezire. Decizia de închidere a fost luată ca urmare a pericolului de prăbuşire pe partea carosabilă a unor copaci încărcaţi cu zăpadă şi a vântului deosebit de puternic, care favorizează acumularea de zăpadă. Drumul Obârşia Lotrului-Petroşani este un drum cu zăpadă afânată de 20 centimetri.

Pentru această porţiune de drum, Secţia de Drumuri Naţio­nale Vâlcea a scos la licitaţie un contract de deszăpezire, dar rezultatul a fost contestat. Contractul, estimat la suma de 38 milioane lei, fusese câştigat, iniţial, de compania Diferit, dar rezultatul a fost blocat în urma contestaţiilor.  Potrivit Ziarului de Cluj, compania Diferit este abonată la contractele de desză­pezire: “Diferit vrea să se lupte cu nămeţii din toate zonele ţării, aşa că a depus oferte atât la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, cât şi la Braşov, Constanţa, Cluj, Iaşi, Craiova sau Bucureşti.

În total, potrivit informaţiilor puse la dispoziţie de CNADNR, Diferit luptă pentru 35 din cele 57 de loturi scoase la licitaţie”, scria publicaţia la data de 21 iulie 2016. Pe un sfert din drumurile naţionale şi autostrăzi nu există încheiate acorduri-cadru pentru deszăpezirea pe timp de iarnă.

Autorităţile susţin că există o lipsă de interes pentru contractele de deszăpezire din anumite sectoare de drumuri şi, în consecință, se va interveni cu utilajele proprii ale Companiei de Autostrăzi. Suma toală a contractelor de deszăpezire la nivel naţional are o valoare estimată de 1,67 miliarde de lei pentru ­patru ani.

Avertizare naţională

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) recomandă şoferilor să reducă viteza, să mărească distanţa în mers şi să folosească luminile în mod corespunzător în contextul atenţionărilor meteorologilor.

Pe de altă parte, CNAIR arată că pregătirile pentru iarnă au început în toate zonele cu probleme şi se va împrăştia material antiderapant acolo unde condiţiile meteo vor impune acest lucru.

Drumurile naţionale pe care s-a intervenit cu autoutila­je care au răspândit material antiderapant sunt: DRDP Bucureşti – DN 1, DN 1A şi DN 71, DRDP CRAIOVA – DN 67C, DRDP Timişoara – DN 57B şi DN 66A, DRDP Cluj – SDN Cluj şi SDN Baia Mare, DRDP Braşov – DN 12A, DN 12C, DN 13A, DN 13B şi A1 – Sălişte, DRDP Iaşi – DN 17.  În total s-a acţionat cu 27 de autoutilaje şi s-au răspândit 42,5 tone material antiderapant.    

RomaniaLibera.ro > Actualitate

Articole asemanatoare

Leave a Response